Geul-Gulpdalroute

Geef reactie

Lekkere wandeling

Inge, 10-04-2023

Op een zonnige eerste paasdag deze wandeling gelopen. Ondanks een aantal aanpassingen is de route nog steeds goed te volgen. Mooie wandeling over rustige paden en kleine wegen met bezienswaardigheden onderweg. Zeker voor herhaling vatbaar als we nog eens terugkomen.

aanpassing route Hombourg

Henk Swart, 18-06-2021

Yvonne had gelijk. Ik wist niet dat de nieuwe versie niet werd geaccepteerd door het programma. De beheerder van de site heeft dit aangepast en nu staat de versie er toch!

Nieuwe versie?

Yvonne, 17-06-2021

De routemaker meldt dat hij een nieuwe versie heeft geplaatst, maar de routebeschrijving dateert nog steeds van 2014. Dus dat is niet goed gegaan, denk ik.

aanpassing route Hombourg

Henk Swart, 31-05-2021

Nieuwe versie geplaatst nav de verbouwingen bij station Hombourg.
Inderdaad spectaculaire verbouwingen!
Het moet nu zonder problemen gelopen kunnen worden. De vorige reacties hieromtrent kun je overslaan.

Gpx bestand

Ronald , 25-08-2020

Heeft toevallig iemand hier een gpx bestand van beschikbaar?

Prachtige tocht

Ewout, 22-06-2019

Hele mooie wandeling, prachtige uitzichten en mooi door het bos. Er is een heel stuk spoor weggehaald na het treinen kerkhof sinds plaatsing van deze wandeling. Gewoon doorlopen tot je de halve tunnel ziet en links erop, steile trap komt vlak daarna. We twijfelden door onderstaande verwarrende berichten bij het punt na deze steile trap. Je moet gewoon links aanhouden bij de y splitsing na 100-150m.

Onduidelijkheid in de routebeschrijving

MJ Thijssen, 10-07-2017

Wat een prachtige route!!
Genoten van alle mooie vergezichten die de wandeling te bieden heeft.
Bij 1punt flink verkeerd gelopen (net na het steile trapje bij het 'treinkerkhof') de omschrijving geeft aan dat je de blauwe kruis route moet volgen en dan alsmaar rechtdoor -ook als de route naar rechts afbuigt, terwijl je eigenlijk rechtdoor het bos in zou moeten lopen. Als dat er had gestaan, had dit mij ca 5km omweg gescheeld.

bijzonderheden

Henk Swart, 07-06-2011

Nieuwe versie geplaatst. Helaas zijn ze in het bovengulpdal kilometerslang aardgasleidingen aan het ingraven. Bij halte Crucifix was de landweg afgesloten. Het ongemak duurt nog tot half juli. Mogelijk is inmiddels aldaar de afsluiting opgeheven. Zo niet, ga dan de autoweg naar links volgen tot het eerste asfaltpad rechts en probeer van daar om de zandbulten aan de andere kant van de leidingen naar rechts weer op het verlengde van de landweg te komen. Met name in het weekend lukt dat wel.

bruggetje

Henk Swart, 15-10-2010

Na intensief emailverkeer is mij door locale bronnen medegedeeld dat de gemeente Plombiere de brug vorige week vrijdag heeft vervangen. Dus lopen maar weer!

Henk Swart, 22-07-2010

Mia, wat vervelend. In mei stond die al op instorten maar was niet afgesloten (zijn wij er als laatsten over gelopen?). Dit is al de 2e keer dat het daar mis is (zie oudere reacties). Ik hoop dat het nu vlotter gemaakt wordt. De Belgen hebben immers zelf er een natuurroute langs lopen. Mogelijk kom ik in oktober nog even kijken. Het is wel balen.

wijziging

Mia van Zoggel, 20-07-2010

Wij zijn zondag 18 juli voor enthousiasme aan deze tocht begonnen. Tot het bruggetje over de Geul na de twee weilanden de zijn overgestoken parallel aan de bosrand. Het bruggetje is namelijk afgesloten vanwege instortingsgevaar. Zover we de wandeling gemaakt hebben, erg mooi!!

nieuwe brasserie in oud stationsgebouw Hombourg

Jan-Jetze, 27-08-2009

Tijdens deze prachtig wandeling is het goed toeven in de recent geopende Brasserie La Gare in het oude stationsgebouw in Hombourg (dat van de oude roestige spoorattributen - sinds 1957 staat daar de tijd stil...). Een heerlijke verwenplek met terras op het perron, alwaar u uitzicht heeft op oude wagons en locomotieven. Zie ook www.lagarehombourg.be

wandeling van uitepen door Limburg en Belgie

andré, 14-07-2009

Hele goed beschreven wandeling met vele vergezichten , leuke plekjes om even wat te drinken of te eten. echt een aanrader

zeurpiet

kees, 09-02-2008

beste henk swart
zeur niet over je kinderwagen en geniet met je kind van de natuur. Ga eens in de eiffel lopen, kijken of je daarna nog iets te zeuren hebt over mijn mooie limburg

antwoord

Henk Swart, 08-06-2007

Deze route is waarschijnlijk de enige uit mijn assortiment die met een kinderwagen volslagen kansloos is. Mijn overige wandelroutes zijn iets minder erg, maar in het algemeen is het in Limburg niet te doen, ook al is het een amfibie-kinderwagen......
In dit geval is een betere keuze de Roerbergkrakeling of rondje Gulpen. Let wel: overal is stormschade met obstakels op de paden.

Kinderwagen

John, 04-06-2007

Beste Henk,
Nu wij een kleine hebben, wandelen mijn vrouw en ik elk weekend met de kinderwagen door NL. Wij schrikken niet terug van klaphekjes, trapjes of overige handicaps. Kun je me aangeven of de door jou beschreven route ook door een kinderwagen 'berijdbaar' is?
Met vr.groet,
Paul Slager.

geul/gulpdal

Ronald, 02-05-2005

Gisteren (1/5/05) de route gelopen.
Goede routebeschrijving
enkele opmerkingen (soomige reeds eerder genoemd:
1/ voor het gemeenschapshuis mag/kan geparkeerd wordne (muv Vrijdag ivm markt)
2/jammer dat je niet de volmolen niet in je route hebt opgenomen. Dit is slechts 100meter 'om', want je komt er letterlijk langs. (bruggetje over voor de molen)
3/voor een pauze: als je bij het mijnbouwmonument bent aangekomen, ga dan niet direct rechtsaf de grote weg uit, maar ga 50 meter de grote weg naar LINKS, hier zit een lokaal biercafe met goedkope consumpties
4/De route gaat "langs een beek met houtwal". Deze houtwal is grotendeels verdwenen
5/De route gaat "tussen een stel palen door" Je kunt (prikkeldraad) niet tussen deze palen door,maar wel vlak erlangs
6/Je hebt het over een uitbundige Jupiter-reclame op een geel huis.
Het huis is nog geel en heeft nog veel reclame, alleen de Jupiler reclame is verdewenen. (Rue Hack et Windt).
7/Het 'ontmoedigende verkeersbord' is verdwenen. Let op dit is de 2e afslag naar rechts. Dit punt zorgde voor enige twijfel, maar met de topo-kaart+GPS erbij wisten we dat we goed zaten.
ps We hebben een stuk van de route afgesneden. De volgende routebeschrijving is voor deze afsnij route van toepassing:
"Linksaf deze drukke weg een paar honderd meter volgen door de berm tot voorbij het spoorwegviaduct en direkt daarna oversteken en rechtsaf langs het spoor (Hindel). Bij 3-sprong......"
RECHTSAF. Loop door tot de weg rechtsaf draait onder het viaduct door. Ga dit niet onderdoor, maar ga rechtdoor, volg het onverharde pad langs de oude spoorbaan.
Aan het einde van dit stijgende pad rechtsaf de spoorlijn oversteken en direct linksaf, de stijgende weg, parallel aan de spoorbaan.
Bij de kruising (links oud viaduct, met trap naar de spporbaan) ga je rechtsaf.....
".......route SIH 1 en SIH4 en rood/witte strippen, later nogmaals rechtdoor, bordje SIH 1 en verder een tijdje de rood/witte strippen volgen. Bij 3-sprong links aanhouden en bij kruising met asfaltweg (op de hoek is een oorlogsmonument) rechtdoor."

Prachttocht!

Frans & Andre, 08-10-2004

Een geweldig mooie route die heel goed beschreven is. Een dagtocht die we nog wel eens vaker zullen lopen!

geweldige wandeling!

Hanneke Mertens, 08-10-2004

Op zondag 3 okt 2004 heb ik de Geul/Gulpdal route gelopen: de beschrijving zat zeer goed in elkaar, mooie natuur, leuke paadjes, je waande je echt op vakantie in het buitenland!
Kortom: genoten! Bedankt!

routecontrole

Henk Swart, 04-04-2004

Op 2-4-2004 de route nagelopen. Er zijn enkele subtiele veranderingen. Binnenkort verschijnt er de aangepaste versie van.
Prachtige natuur nu (oa slanke sleutelbloemen met maartse viooltjes)en veel bloeiende sleedoorn. Het oude spoormateriaal blijft curieus.

Geul-Gulpdalwandeling

Wim van Wersch, 02-12-2003

Beste Henk, Inderdaad een prachtige wandeling, vol afwisseling.Wij hebben deze route gelopen op zondag 30 november en hebben hier 6 uur over gedaan. Weliswaar ietwat vermoeid maar zeer voldaan! Het aantal wandelaars dat we tegenkwamen was zeer gering. Heerlijk rustig wandelen dus! De routebeschrijving was zeer duidelijk.De houtwal was -zoals anderen al opmerkten- inderdaad niet goed meer zichtbaar, maar als je op dat opgegeven punt na de brug gewoon linksaf gaat levert dat geen probleem op. Alleen wat je omschrijft als ontmoedigend verkeersbord was verdwenen, maar door je duidelijke omschrijving leverde dat geen probleem op. Met vriendelijke wandelaarsgroeten, Wim van Wersch

Gulp-Geuldalroute

Jo Knubben, 10-07-2003

Beste Henk, Vandaag heb ik de door jou uitgezette route gelopen. Een schitterende tocht, die aan de hand van jou perfekte beschrijving prima is te volgen. Hartelijk dank hiervoor. Voor wat betreft de lengte van de wandeling denk ik dat je moet uitgaan van 25 tot 26 km (zeker niet langer). Zowel mijn pedometer als mijn looptijd geven dat aan. Hartelijk dank voor deze pracht wandeling. Als je je E-mail aan me doorgeeft zal ik enkele door mij gemaakte foto's op deze tocht als dank aan je toezenden. Met vriendelijke sportgroeten, Jo Knubben

Wandeltocht Geul/Gulpdal

Gerrit Wolsink, 22-06-2003

Zaterdag 22 juni 2003 heb ik de Geul/Gulpdal wandelroute gelopen. Het is een prachtige wandelroute met veel variatie. In de routebeschrijving wordt gevraagd of iemand kan zeggen of de route langer of korter is dan de geschatte 30 km. M.b.v. van satelietnavigatie (GPS) kan ik melden dat die 30 km een vrij grote overschatting is; in werkelijkheid is het een krappe 25 km. m.vr.gr. Gerrit Wolsink

Reactie Geul/Gulpdal

m.vangraft@slo.nl, 05-05-2003

Beste Henk, Wij hebben 3 mei 2003 genoten van de wandeling Geul/Gulpdal die je op internet hebt beschreven. Slechts een toevallige voorbijganger kwamen we tegen. Het ontbrak ons aan een gedetailleerde kaart van de omgeving die je beschreef. We vonden het best een avontuur om zonder kaart op stap te gaan, maar de beschrijving klopte zoals ook al door anderen was geconstateerd. Het enige punt wat verwarring zaaide, was dat nadat we twee bruggetjes over de Geul waren overgestoken, linksaf langs een beek met houtwal moesten lopen. De houtwal heeft het enigzins begeven, er zijn in het begin stukken waar sporen van een houtwal zijn. Dat was het enige punt van twijfel. Voor volgende keer staat de Geul/Vijlen route op het programma. We houden je op de hoogte. Hartelijke groet, Marja en Kerst

wandeling geul/gulpdal

léonie robberts, 05-03-2003

Beste meneer Swart, Heel hartelijke dank dat U deze wandeling aan internet heeft toevertrouwd. Gisteren hebben wij deze route gelopen. Met veel plezier. Wij kunnen U bevestigen dat de beschrijving nog steeds klopt, duidelijk en makkelijk leesbaar. De tekst: Bij huisnr. 29 en 30 rechtsaf mz. 28 en 30. Typefoutje...... Mooie wandeling, waar alles inzit, Bos, mooie vergezichten etc. We hebben genoten. Dank U wel.

Geef reactie

Wandelen met je smartphone!

Recente reacties

Geen reacties bij deze wandeling in de afgelopen 3 maanden.

In de buurt

Toon in de buurt

Gratis nieuwsbrief

Ontvang één keer per maand wandelinspiratie van WandelZoekpagina

tip

Ontdek Nederland met meer dan 3000 wandelroutes

• Op de website en in de app WandelZapp
  • Natuur-, stads- en GPS wandelingen
  • Uitgebreide routebeschrijvingen
  • GPS tracks
  • Wandelkaarten
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren