Grienden Oude Maas

Van Barendrecht naar Rhoon

CarnissegriendenKoude winterdag, maar oh zo mooi1e trip 27.9.20Heerjansdam, WaaloeverOude Maas, oeverPanorama Oude MaasCarnissegrienden
16 KM
Start:

station Barendrecht

Details

Reacties

Geef reactie

Leuke wandeling langs de (k)oude maas.

Tim Dekker, 12-02-2021

Vandaag met winterse temperaturen deze wandeling gedaan. Omdat ik zelf uit 1994 stam, leek het me leuk om deze route uit '95 te lopen. Inderdaad even zoeken bij het vernieuwde station, maar verder goed te volgen. Dit mede door de markering. Route loopt namelijk gelijk met het Grote Rivierenpad en er zijn nog wat oude NS-wandeling stickers te vinden. Genoeg te zien en horeca onderweg. Ga ik zeker nog een keer lopen!

Nog altijd te doen

femke feijt, 26-02-2017

Vandaag gelopen en de route beschrijving is nog altijd goed te doen.
Zoals mijn voorgangers al zeiden loop als je uit het treinstation komt direct naar links tot je niet meer verder kan en dan rechts naar beneden daar aangekomen links de route volgen naar de waalviaduct.
In de tekst staat : Even verder bij Y-17177 linksaf tussen twee hekken door. Direct daarna rechtsaf, het fietspad richting Rhoon.
De hekken zijn er niet meer, hier gewoon het fietsbordje richting Rhoon volgen.
Verder heb je dit stukje : Vlak voor de Oude Maas neemt u het voetpad rechtsaf naar beneden, langs struikgewas.
Dit pad herkende ik in eerste instantie niet als voetpad. De weg waarop je loopt buigt af naar rechts en rechtdoor heb je een klein modderig paadje welke je dus nemen moet. Gelijk in het begin van dit pad zit een heel klein sluisje.
Vooral het stuk in de Carnissegrienden is prachtig.

wandeltocht Grienden Oude Maas

Irene Dille, 11-10-2010

Op 9-10-2010 hebben we deze wandeling gelopen. Van begin tot eind prachtig. We hebben ook enkele tips. * Je kunt meteen bij de uitgang van station Barendrecht linksaf en op het tunneldak blijven zodat je door een leuk park wandelt (dit is ongever 300 m.). * Bij restaurant De Waal kun je over het terras naar de Waal lopen en vanaf daar linksaf het pad volgen. * Na (3) moet je volgens de beschrijving linksaf op de Veerweg en rechts op het eerste asfaltpad. Dat pad gaat aan de linkerkant van een groene schuur langs, alwaar een LAW-kruis is geverfd. Je kunt hier doorlopen en komt dan vanzelf op het schelpenvoetpad. * Tot slot kun je in Rhoon via een korte wandeling om het kasteel heen lopen. Zeker aan de achterkant is het kasteel met vijver de moeite waard.

Wijziging na Heerjansdam

Antoon, 06-09-2010

Vrijdag 3 september deze route gelopen. Het eerste stuk is inderdaad erg saai zoals al eerder gemeld. Heb wel vanaf het station het over het tunneldak gelopen tot het einde en heb hier de trap naar beneden genomen en de route volgens beschrijving vervolgt. Als je Heerjansdam uitloopt bij Y-17177 in de tekst is er nu een rotonde aangelegd, je volgt hier links/rechtdoor het fietspad richting Rhoon paralel aan de autoweg. De grienden zijn echt mooi en de moeite waard. Markeringen zijn niet op elke moment gelijk aan de tekst. Ik heb exact de tekst gelopen en dit is prima te volgen tot in Rhoon.

Kleine aanvulling

Bart van der Schagt, 23-05-2009

Het eerste stuk is inderdaad een beetje saai. Maar toch... Ga direct na het stationsgebouw van Barendrecht links een stijle trap op. Bovenaan rechtsaf. Je loopt nu op het tunneldak van het spoor met daarop een prachtig zeer bloemrijk park! Gewoon in de lengterichting uitlopen en aan het einde rechts naar beneden, linksaf en je zit weer op de route. Door Heerjansdam lopen markering en routebeschrijving niet gelijk. Je kunt ze beiden volgen! Op een mooie zondagmiddag kan het recreatiegebied waar je doorheen komt erg druk (maar ook gezellig) zijn.

Uit 1995, maar nog steeds goed te doen.

Wim en Lien van Diepen, 04-11-2007

Zaterdag 3 november maakten wij deze wandeling uit 1995.Bij station Barendrecht is alles vernieuwd , maar als je evenwijdig aan het spoor blijft lopen ,volgens de routebeschrijving,kom je zonder problemen bij restaurant De Waal.
Dit stuk route is niet erg fraai.Daarna zijn de rood-witte markeringen van het Oeverloperpad overal goed te vinden .Vanaf Heerjansdam volg je consequent de Oude Maas.De rivier wordt druk bevaren en de grienden vonden wij heel interessant.De door knotwilgen omzoomde paadjes lagen er fraai bij en waren goed begaanbaar. Na de parkeerplaats van de jachthaven in Rhoon loop je gewoon over de dijk richting kerk. Je komt dan vanzelf langs café de Gouden Arend.Bij de kerk linksaf en dan nog ongeveer een kwartier doorlopen tot bij het eindpunt, metrostation Rhoon.

In Rhoon beginnen

Joris Broers, 26-02-2004

De eerste helft van deze wandeling is niet erg bijzonder, veel recreatiegebieden die je bij elke Hollandse gemeente wel kunt vinden. Veel leuker is om in Rhoon te beginnen en dan de tweede helft waar de grienden liggen heen en weer te doen. En als je het dan zo uitmikt dat het op de terugweg hoog water is, dan zie je dit heel bijzonder natuurgebied in volle glorie.
Noot: de officiële LAW gaat nu midden over de golfbaan en niet meer over het dijkje tussen golfbaan en natuurgebied "Klein Profijt". Er zal wel een beheersmatige reden voor zijn, maar de orignele wandeling is nu, begin 2004, nog steeds mogelijk en veel aangenamer.

Geef reactie

Wandelen met je smartphone!

Recente reacties

Geen reacties bij deze wandeling in de afgelopen 3 maanden.

In de buurt

Toon in de buurt

Gratis nieuwsbrief

Ontvang één keer per maand wandelinspiratie van WandelZoekpagina

tip

Ontdek Nederland met meer dan 3000 wandelroutes

• Op de website en in de app WandelZapp
  • Natuur-, stads- en GPS wandelingen
  • Uitgebreide routebeschrijvingen
  • GPS tracks
  • Wandelkaarten
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren