Je browser ondersteunt geen JavaScript.

Cookies

Wandelzoekpagina gebruikt verschillende soorten cookies.
Accepteer de cookies.

accepteer Social media
Facebook, Twitter en andere sociale media sites willen - voor een goede werking - weten wie je bent.

accepteer Statistieken
Wandelzoekpagina houdt met Google Analytics anoniem statistieken bij van bezoekers om de website continu te kunnen verbeteren.

accepteer Advertenties
Google toont je automatisch advertenties die - volgens Google - passen bij je surfgedrag uit het verleden.

Noodzakelijke cookies Noodzakelijke cookies
Enkele cookies zijn noodzakelijk voor een goede werking van Wandelzoekpagina en kunnen niet uitgezet worden.

Bewaar

Volg reacties
Prachtig in November
A.G. Tychon, 02-11-2014

Op 1 november deze wandeling gelopen tijdens een prachtige zomerdag met 20 graden. Heb de route gelopen met de GPS track van Bart van der Schagt op zijn eigen foto pagina. Helemaal top. De beschrijving als achtergrond informatie zonder problemen gelopen. Ondanks het mooie weer de meeste paden erg rustig dus genoten.
Routewijziging
Lonesome Sparrow, 05-06-2011

De volgende routewijziging zorgt ervoor dat je niet over schrikdraad hoeft te klimmen (zie de eerdere reacties) en korter langs de N233 loopt, en geeft ook nog eens uitzicht over het gebied Plantage Willem III. Vervang het hele blok tussen het 2e informatieblok en de 12,5 km route door: Steek de asfaltweg over en neem de verharde Defensieweg rechtdoor. Als deze weg na 500 m naar rechts buigt, linksaf het bospad op. Zo'n 50 m verder rechtsaf door een klaphek. Het pad 1,7 km volgen. Dan daalt het en loopt er een gemarkeerde wandelroute van het Utrechts Landschap over die op een 4-sprong met rechts een klaphek linksaf gaat. Ga hier ook linksaf. Volg het pad met een bocht mee naar links en verlaat dan de wandelroute van het Utrechts Landschap op een punt met wijd uitzicht door rechtsaf te slaan. Aan het eind rechtsaf. Na klaphek linksaf. Rechtdoor langs een rechtsgelegen akker. Buig met het pad (en de LAW) mee naar rechts. Op de verkeersweg linksaf tot het aan de overkant gelegen huis met nr. 53. Neem het direct links van dit huis gelegen voetpad, dat tussen wei en akker loopt. De benaming Amerongse Bos voor deze wandelroute is niet goed gekozen, want als je naar Elst loopt, kom je helemaal niet in het Amerongse Bos en als je naar Amerongen loopt, loop je slechts door een stukje van de rand ervan. Restaurant 't Viaduct heet nu Cunera. Bij het begin van de bebouwde kom van Achterberg linksaf (Schoneveld) en vervolgens rechtdoor (Bovenweg). Bij P-22820 kun je de asfaltweg mijden door er eerst een stukje rechtdoor te lopen en dan pas linksaf te gaan. Je loopt dan op een pad parallel aan de asfaltweg. Het lijkt erop dat zoiets ook mogelijk is bij de Defensieweg, maar daar kwam ik helaas te laat achter en heb ik daarom niet uitgeprobeerd. De bushalte in Elst heet Veenendaalsestraatweg en die in Amerongen Dorp. In Amerongen is de halte voor de bussen naar Leersum, Doorn, Driebergen en Zeist links van de rotonde en die voor de bussen naar Elst, Rhenen, Veenendaal en Wageningen rechts. Deze route beter niet lopen op Hemelvaartsdag en de dag erna, omdat er dan motorcross wordt gehouden in een gebied waar de route bij in de buurt komt.
Wandeling Amerongse Bos van Rhenen naar Amerongen.
Lien en Wim, 05-11-2006

Op 4 november 2006 liepen wij deze wandeling bij prachtig herfstweer. We genoten van de mooie kleuren en de vele paddestoelen die we onderweg zagen. De jeugdherberg, nu Stayokay Hostel, heeft geen openbare horeca meer! Als je, bij het raster aangekomen, besluit om er over te klimmen,bedenk dan wel dat er stroom op staat! Aan het eind van de wandeling met zicht op de polder en het kasteel is het de moeite waard om even de nieuwe uitzichttoren te beklimmen: de beloning is de moeite waard!!!

Toon meer
Artventures

Foto's

Plaats wandelfoto
Meer wandelfoto's
Wandelvakanties in Thuringen

Persoonlijk archief

Bewaar deze wandeling in je persoonlijk archief.
Bewaar wandeling
Houd eenvoudig je eigen logboek bij. Bewaar deze wandeling en schrijf je persoonlijke notities.

Deze tip niet meer tonen

Vertel een vriend

Tip een vriend over deze wandeling

Meld een foute link

Meld een foute link bij deze wandeling
Deel deze wandeling met je vrienden!

Gratis nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de gratis nieuwsbrief
Naam

E-mailadres

Verstuur
Lopus wandelreizen
Travellers
Wandelvakantie Ierland
(advertentie)
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren