Graafschap

Van Doetinchem naar Vorden

kasteel Vorden De  acht van amen nog steeds mooie route.Vorden het kastelendorpkasteel Vordennabij Zelhem
25 KM
Start:

station Doetinchem

Details

Reacties

Geef reactie

Mooi en afwisselend

antoon, 02-05-2011

Gisteren tijdens een zonnige voorjaarsdag deze wandeling gelopen. De routebeschrijving is nog prima te volgen met de wijziging bij de vorige reactie. Dit wijst zich ook vanzelf tijdens de route. Vanaf Zelhem is de route nog steeds prima gemarkeerd, omdat dit nog exact gelijk is aan de pieterpad route. Erg mooi afwisselend landschap en rustige wegen om te lopen.

NS wandeling Graafschap

Henri Floor, 08-10-2010

de tekst: 'Na een bosje, waar de Boeninksteeg haaks naar rechts buigt, gaat u rechtdoor, een zandweg over de Zelhemse Enk' wijzigen in: 'bij nat weer: Na een bosje, waar de Boeninksteeg haaks naar rechts buigt de asfaltweg mee naar rechts volgen en einde weg LA. bij droog weer: u kan RD de zandweg opgaan. RA einde zandweg en over een weiland naar fiets/voetpad lopen en aldaar LA. Een verslag in woord en beeld staat op www.henrifloor.nl/ns.htm

byzonder fraay landschappelijk schoon

Gerard van den Broek, 23-06-2008

Op 14 juni 2008 gelopen. Had voorzichtigheidshalve het boek uit de bieb geleend. Geen problemen tegengekomen. Absolute aanrader.

mooie wandeling door de Graafschap

Kees van der Sijs, 06-11-2003

Deze voormalige NS-route (mijn 93-ste) is mooi te belopen en volgt inderdaad geheel het Pieterpad. (Dat klopt dus Marian). Jeroentje: als je het Pieterpadboek, deel 2, erbij had genomen, had je helemaal goed gelopen. Je hebt wel gelijk dat er soms wat afwijkingen zijn, b.v. vóór je Zelhem binnenloopt is het even uitkijken vanwege een nieuwe rondweg, waardoor je via een tunneltje moet. De zandweg over de Zelhemse Esch valt namelijk niet meer te lopen. In plaats hiervan de Boeninksweg blijven volgen tot de Hartinkweg en daar linksaf naar het betr.tunneltje. Ook als je Zelhem verlaat (na de begraafplaats geloof ik) stuit je op een verkeersweg en daar moet je even l.a.tot een rotonde en die gedeeltelijk passeren en je rechts een fietspad ziet. Die ingaan en dan zit je weer zo op de route. Verder een leuke en rustige wandeling.

gedeelte gelopen en beschreven

marian, 15-09-2003

Zaterdag een deel van deze route gelopen. Ik heb de wit-rode tekens van het Pieterpad gelopen, wat naar mijn idee exact gelijk loopt met deze wandeling (later één en ander vergeleken met het Pieterpadboekje en ik kon geen verschillen ontdekken), en dat ging prima. Mooie wandeling maar dat is het in de Achterhoek (naar mijn idee) altijd. Voor degenen die hem (ook) niet direct helemaal willen lopen, in Zelhem maar ook bij P-20477 stopt nog steeds de bus, lijn 23, zowel naar Ruurlo als naar Doetinchem. De bus gaat elk uur. Wandel ze! Groeten van Marian

Doetinchem naar Vorden

Jeroentje, 24-11-2002

Vandaag 24 november 2002 genoten van een flauw zonnetje wat ons de hele dag heeft gevolgd in al onze stappen. Vanuit station Doetinchem Rechts en bij de stoplichten links. Toen, niets geen stoplicht geen aanwijzing dus ten rade gegaan bij de weinige passanten. Uiteindelijk lopen de Kennedylaan in en vinden we de oude Rozengaardsweg. Kijk even op het station op een stadsinformatie bord voor een duidelijke route. Even later de aanwijzing in de bocht links gaat u rechtdoor missen wij ook. Waneer wij dat doen lopen wel over een pracht van een zandpad wat even verder Wonninkhaagseweg genoemd wordt. Even later staat er een bordje rechts van de weg mat Wonninkhaagseweg wat wijst naar links. Om weer op de route te komen nemen wij daarna het eerste vage onverharde zandpad naar links. Deze lijkt dood te lopen op een schuur maar links er om heen loop je naar de volgende weg. Hier links en je komt vanzelf weer op de route. Even later de eerste landschappelijke blunder in de vorm van een autoweg die later is aangelegd. Na het bosje waar de Boeninksteeg naar rechts buigt volgt u het rechdoorgaand zandpad. Helaas lukt dat niet meer en moet je met de Boeninksteeg naar rechts, T splitsing links richting tunnel einde rechts loop je op de Zevenweg langs de rand van Zevenum. Net na de kerk bij het Witte paard genoten van de geneugten van het leven. Na het kerkhof is de volgende autoweg die onze weg versperd. Je kunt netjes via de rotonde maar rechtdoor lukt ook met wat klim en klauterwerk. Vrijwel daarna bij de Hoogeveldweg zit links de visplas(je) van Radstake met heerlijke bankjes voor een picknick. De route loopt verder en net na Varsel de Zelledijk is een lang geasfalteerde weg, druk met auto’s en fieters. Links zie je halverwege een Geel Rode markering die ik even na de zevensprong ook ben tegen gekomen. Dus deze valt te volgen maar het is niet het Graafschappad dus een beetje onduidelijk welk pad het wel is. Als je de brede laan passeert rechts met uitzicht op huize “Het Zelle” bent u weer op de route. Tussen P20065 en de rechte weg voor P23298 komt u rechts een wilgenrij tegen met een stukje leuk pad voor een ommetje. Rechts op de hoek een hek met 4x6 gaten, aan het eind een gammele wankele plank over een sloot. Blijf het pad volgen en op de dubbele betonen oprijlaan naar links. Op de weg weer naar links richting de molen nu een klein theater en buurtcafé “Proathuus”. Even later komt van links een zandweg en daar staat P23298 en loop je gewoon rechtdoor. De rest van de route is geen probleem en zo belland je in Vorden op het station. Voor ons inmiddels was het donker en waren we blij er weer te zijn. Maar een leuke landschapelijke rouute die een deel van het Pieterpad volgt.

Geef reactie

Wandelen met je smartphone!

Recente reacties

Geen reacties bij deze wandeling in de afgelopen 3 maanden.

In de buurt

Toon in de buurt

Gratis nieuwsbrief

Ontvang één keer per maand wandelinspiratie van WandelZoekpagina

tip

Ontdek Nederland met meer dan 3000 wandelroutes

• Op de website en in de app WandelZapp
  • Natuur-, stads- en GPS wandelingen
  • Uitgebreide routebeschrijvingen
  • GPS tracks
  • Wandelkaarten
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren