Je browser ondersteunt geen JavaScript.

Cookies

Wandelzoekpagina gebruikt verschillende soorten cookies.
Accepteer de cookies.

accepteer Social media
Facebook, Twitter en andere sociale media sites willen - voor een goede werking - weten wie je bent.

accepteer Statistieken
Wandelzoekpagina houdt met Google Analytics anoniem statistieken bij van bezoekers om de website continu te kunnen verbeteren.

accepteer Advertenties
Google toont je automatisch advertenties die - volgens Google - passen bij je surfgedrag uit het verleden.

Noodzakelijke cookies Noodzakelijke cookies
Enkele cookies zijn noodzakelijk voor een goede werking van Wandelzoekpagina en kunnen niet uitgezet worden.

Bewaar

Volg reacties
NS wandeling Montferland
Henri Floor, 08-10-2010

De eerste 6 km van deze route is niet echt mooi. Vooral doordat je door een industriegebied moet lopen. Na 6 km nabij dagrecreatiterrein Stroombroek wordt de route mooi. Hiernaartoe kan je de bus nemen. De route door het Bergherbos is heel mooi. wijzigingen van de tekst: 1. bij het industriegebied is de gewijzigde route gemarkeerd en hier wordt ook het Pieterpad gevolgd. 2. Na oversteek van de Beekse weg maakte het Pieterpad op een gegeven moment een haakse bocht naar links. Even later maakt het Pieterpad een haakse bocht naar rechts. Hier RD lopen. Even later als het pad haaks naar rechts buigt, LA. Aan het begin van dit zeer begroeide bospad waren takken neergelegd. Waarschijnlijk om te voorkomen dat hier wandelaars in zouden lopen. Er was toch wel iets van een pad te herkennen. Doordat dit pad zo weinig wordt belopen, was het pad hier wat verlegd. Het pad liep niet meer zo recht als op de ingetekende route maar boog veel meer naar rechts. aan einde RA. Daarna aan einde LA. Daarna RD op kruising en vervolgens RA op eerste duidelijke bospad.Aan einde RA. Daarna aan bosrand LA Vossebweg. Zie verder de oorspronkelijke tekst. Een verslag met fotoreportage staat op www.henrifloor.nl/ns.htm
LET OP-punt blijft lastig
Tino, 09-10-2009

Vandaag wandeling gelopen; prachtig weer. Het is een mooie route hoewel het inderdaad tot voorbij Stroomboek niet echt een topper is. Volg Pieterpad tot het LET OP-punt. En ondanks alle aanwijzingen van wandelaars rond dit punt, was het toch weer zoeken. Zonder goede markering is het smalle bospaadje blijkbaar lastig te vinden. Wij hebben het Pieterpad een stukje verder gevolgd en daar waar ze links gaat, langs een open veld, en waar ze daarna direct naar rechts gaat zijn wij links het bos in gelopen. Dit is geen echt onderhouden pad meer, maar je komt dan toch op het breede bospad waar in de volgende zin over wordt gesproken. Hier rechts gaan. Even verder op, op de Berkenallee is de aanwijzing van Frans Geurts tav het gele betonnen paaltje goed bruikbaar. Vanaf hier geen problemen met de route ondervonden. Je komt vanzelf op het Noaberpad en daarna bij de bus. Wij hadden Pieterpadboekje bij ons; kaart was wel handig rond Stroombroek en het LET OP-punt . Alle wandelaars bedankt voor jullie aanwijzingen.
Aanvulling Routewijzigingen Montferland
Wimvandiepen, 21-10-2007

Zaterdag 20-10-07 bij prachtig oktoberweer deze wandeling gemaakt.Vooraf hadden we de routebeschrijving van Frans Geurts erbij uitgeprint.(Zie reactie 02-03-2007).Ook de reactie van jolanda (09-02-2005) hadden we bij ons.Daarmee kom je een heel eind, maar er zijn toch weer enkele wijzigingen. Na opm.(1)De oude Doetinchemseweg geheel uitlopen.Op T.Splitsing bij het industrieterrein Wijnbergen linksaf (bord "Pieterpad"en rood-witte markeringen volgen).Bij rotonde rechtdoor via Braamtseweg.Snelweg oversteken bij het viaduct.Later heet deze weg:Doetinchemseweg. Na opm.(3)Vanaf "Pieterpad" de reactie van Jolanda(09-02-2005)gebruiken.De laatste zin hieruit wordt:Als je dan rechtdoor blijft lopen kom je uit op een fietspad(dat 25m.naar links in een Y-splitsing overgaat).Dit fietspad rechtdoor oversteken, richting windmolens in´s Heerenberg(route vanaf het punt Vossenweg). Het was een schitterende herfstdag en met name het Bergerbos en de omgeving va het Huis Bergh waren de moeite waard. Al met al opnieuw een behoorlijk oude NS-wandeling die nog heel goed te doen is en garant staat voor een dag wandelplezier. Wim en Lien

Toon meer
Lopus wandelreizen

Foto's

Plaats wandelfoto
Meer wandelfoto's
Wandelvakanties in Thuringen

Persoonlijk archief

Bewaar deze wandeling in je persoonlijk archief.
Bewaar wandeling
Houd eenvoudig je eigen logboek bij. Bewaar deze wandeling en schrijf je persoonlijke notities.

Deze tip niet meer tonen

Vertel een vriend

Tip een vriend over deze wandeling

Meld een foute link

Meld een foute link bij deze wandeling
Deel deze wandeling met je vrienden!

Gratis nieuwsbrief!

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de gratis nieuwsbrief
Naam

E-mailadres

Verstuur
Travellers
Artventures
Wandelvakantie Ierland
(advertentie)
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren