OV-Stapper Landgoed Geijsteren

5802 AA Oostrum

• Coördinaten:

51°31’38” N   6°0’48” E

Deze afwisselende rondwandeling vanaf station Venray gaat eerst langs de Oostrumse beek en door de oude bossen van het landgoed naar watermolen "De Rosmolen" en verder naar het pittoreske plaatsje Geijsteren. Daarna komt u bij de restanten van het in 1944 verwoeste Kasteel Geijsteren. Hier kunt u genieten van een mooi uitzicht op de Maas. Na nog even stil gestaan te hebben bij de St. Willibrord Kapel komt u uiteindelijk bij het laatste hoogtepunt van de wandeling dat gevormd wordt door het natuurgebied de Boschhuizer Bergen met zijn zandduinen en jeneverbesstruwelen.

Maak gebruik van de links 'Routebeschrijving' en 'Kaart' op de website van Wandelnet. Registreren of inloggen is dan niet nodig.

Reacties op wandelingen

Mooie route prima met tekst en kaart te lopen

Antoon, 24-07-2010

Heb vandaag deze oude NS route gelopen, de tekst is prima te volgen, al zijn niet alle aanwijzingen/ markeringen nog juist of aanwezig. het gedeelte in landgoed Geijsteren is even opletten maar al loop je een pad verkeert, volg evt. de rood wit markerig van het pieterpad en je komt vanzelf weer op de route.. Het stukje onder een brug langs de snelweg is even opletten omdat het pad naar links redelijk dicht gegroeid is. Een prachtige wandeling in prachtige omgevingen.

Route nog goed te volgen

Bart van der Schagt, 07-10-2009

De routebeschrijving is nog heel goed te volgen. Dat witte paaltjes traject door de Broekhuizerbergen is wel wat veranderd, gewoon blijven volgen. Het stuk langs de spoorbaan is helemaal niet gevaarlijk; er staat een hek tussen. Dus niets aan het handje.

Zoeken

Susan, 13-08-2004

Wij hebben gister deze wandeling gelopen. Wel drassig in de regen en af en toe moeilijk. Zeker niet de witte paaltjes blijven volgen want dan ben je weer terug bij de Watermolen. Je kunt op je gevoel lopen of gewoon op safe het Pieterpad blijven volgen. Na Smakt wel gevaarlijk om langs het spoor te lopen. Na eerste huis links moet je over het prikkeldraad. Ook sportgebouw hebben we niet gezien, maar als je op die splitsing naar links gaat einde pad rechts kan het niet missen. Wel lange broek aan in bramentijd! Verder mooie wandeling!

Toon meer

Persoonlijk Archief

Bewaar deze wandeling in je persoonlijk archief.

Bewaar wandeling

Vertel een vriend

Tip een vriend over deze wandeling

Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren