Rap Rondje Arnhem 3

Start:

station Arnhem Presikhaaf, Arnhem

Details

Dit is de derde in een serie van stadse rappe rondjes in en rond Arnhem, nu vanaf station Presikhaaf. En het wordt opnieuw flink klimmen en dalen. Eerst lopen we door het fraaie park Sacré Coeur, zo genoemd naar het meisjespensionaat dat hier was gevestigd tussen 1913 en 1942, met z'n rijstveldjes, mooie vijvers, monumentale bomen en slingerpaden. Bronbeek laten we links liggen, maar we hebben aan de voorkant goed zicht op gebouwen een tuin. Dan lopen we een smal bospaadje in dat strak langs de snelweg omhoog gaat in de richting van de Paasberg. Boven op de berg liggen genoeg bosstroken om de bebouwing te mijden. We maken een doorsteek via Park Larikshof met zicht op de randen van Geitenkamp naar de lommerrijke woonwijk Arnhemse Allee. Verrassend genoeg rijgen we hier ook met het grootste gemak tussen de bebouwing de voetpaden aan elkaar en klimmen nog steeds verder omhoog tot we aan de rand van Arnhem komen met uitzicht over de glooiende velden en bossen. De lange onverharde, overschaduwde beukenlaan biedt met z'n weidse panorama het enige echte wandelgenot. We gaan langzamerhand afdalen, eerst via groenstroken langs en door de wijk Monnikenhuizen richting Hoogte 80. Een bijzondere open plek midden in de stad, met alweer weidse vergezichten. Steeds verder naar beneden komen we uit bij de Rozendaalseweg waar het even wat drukker is. Langs de gebouwen van Omroep Gelderland, sportparken en het Beekdal Lyceum bereiken we de Beek op de Paasberg, die we voorlopig blijven volgen. Aan het begin een spannend paadje, waarbij we een zijbeekje over moeten stappen via een smal stuwtje. Wie daar tegenop ziet, volgt de blauwe variant op de kaart langs de school. De helder stromende beek (met een beetje geluk spot je nog een ijsvogel) brengt ons langs de rand van park Angerenstein terug naar de Velperweg en park Sacré Coeur.

Wandelen met je smartphone!

Deze wandeling is ook
beschikbaar in WandelZapp

Recente reacties

Geen reacties bij deze wandeling. Plaats als eerste een reactie.

In de buurt

Toon in de buurt

Gratis nieuwsbrief

Ontvang één keer per maand wandelinspiratie van WandelZoekpagina

tip

Ontdek Nederland met meer dan 3000 wandelroutes

• Op de website en in de app WandelZapp
  • Natuur-, stads- en GPS wandelingen
  • Uitgebreide routebeschrijvingen
  • GPS tracks
  • Wandelkaarten
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren