Zeven Heuvelen

Van Groesbeek naar Nijmegen

De NS-wandelroute Zeven Heuvelen volgt een deel van de LAW's het 'Pieterpad' (Pieterburen - Maastricht; Nivon) en het 'Lingepad' (Leerdam - Nijmegen; NWB/Scouting/Rotary). Je start in Groesbeek en kunt kiezen voor een afstand van 9, 12 of 16 km. Bij de kortere afstanden is een busrit terug naar het station inbegrepen. In de omgeving van Berg en Dal is het flink stijgen en dalen.

Reacties op wandelingen

2018

Ingrid Renirie, 02-06-2018

De wandeling eind mei 2018 gelopen. Beschrijving is niet helemaal duidelijk, maar van Groesbeek tot Duivelsberg restaurant is het heel goed wit-rood bewegwijzerd (pieterpad). Dus let daar vooral op. Veel brandnetels en hoog gras, dus als het nat weer is (geweest) lekker natte benen of broek ... of gamaschen aan. Na de Duivelsberg moet je inderdaad de Pieterpadmarkering net voor de verharde weg verlaten, maar het heet daar niet Lingepad (maar ik heb wel Njjmegenpad en Grote Rivierenpad gezien).Ook de handwijzer richting Berg en Dal staat er niet. Als je links af bent gegaan (bij verlaten Pieterpad) stukje verder op het brede pad blijven volgen en niet het smalle pad met markering rechts naar boven op. Dan zie je al snel de volgende aanwijzing "na 100 meter volgt u op de splitsing het rechter pad". Dat pad volgen en uiteindelijk bij soort dal links aanhouden richting de bebouwing die je al ziet liggen, en dan kom je uiteindelijk op de Kleefse baan uit. Verder op bij de aanwijzing "volg de Pompweg tot het einde" zie je schuin links het grindpad achter bebouwing én achter een groen klaphek met wit-rode markering. Dus de aanwijzing "negeer dus weer het kruisteken" klopt niet meer. Sterreschansweg is inderdaad rechtsaf en niet links. De keizer Karelflat hebben wij niet gezien, maar je loopt eigenlijk vanzelf naar de Barbarossastraat en zo naar beneden naar de rotonde en daarachter zie je al de Belvédère en het Valkhof liggen. Mooie tocht!

Route 2017

I.A.M. Lubach, 20-10-2017

Wij hebben afgelopen week de tocht nog eens gewandeld onder ideale omstandigheden. Zonnetje en herfsttooi, wat wil een mens nog meer. De oude markering van de route (rood-witte balk) is vanaf Groesbeek prima te volgen tot aan Duivelsberg. Vanaf restaurant moet je de beschrijving heel goed lezen en niet langer de markering volgen. Vanaf Berg en Dal klopt ook de markering weer maar voor de zekerheid hebben wij strak de beschrijving aangehouden. Twee aandachtspunten op het laatste stuk van de route zijn 1. bij Ubbergen na de Pompweg. De genoemde bushalte staat achter een lantarenpaal met een dikke boom voor de bushalte. Die mis je dus makkelijk. Klein stukje voor die bushalte (10m) zie je een hek waar je doorkunt en waar je dus linksaf vanaf de route kunt. Punt 2 van aandacht is een stukje verder in de route: bij de Ubbergseveldweg is het NIET linksaf naar de Sterreschansweg maar rechtsaf. Al met al dus een route die met oplettendheid prima te lopen is en zeer de moeite waard in dit seizoen.

Route aanduiding

R.B.Kaandorp, 19-08-2013

De route is zeer slecht aangegegeven in de praktijk. Op vele kruispunten ontbreken de wit/rode signalen. Het was gisteren een grote zoektocht waarbij we op een gegeven moment in Duitsland zijn beland. Wel hele mooie omgeving

Toon meer

Persoonlijk Archief

Bewaar deze wandeling in je persoonlijk archief.

Bewaar wandeling

Vertel een vriend

Tip een vriend over deze wandeling

Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren