Cookies

Wandelzoekpagina gebruikt verschillende soorten cookies.
Accepteer de cookies.

accepteer Social media
Facebook, Twitter en andere sociale media sites willen - voor een goede werking - weten wie je bent.

accepteer Statistieken
Wandelzoekpagina houdt met Google Analytics anoniem statistieken bij van bezoekers om de website continu te kunnen verbeteren.

accepteer Advertenties
Google toont je automatisch advertenties die - volgens Google - passen bij je surfgedrag uit het verleden.

Noodzakelijke cookies
Enkele cookies zijn noodzakelijk voor een goede werking van Wandelzoekpagina en kunnen niet uitgezet worden.

Bewaar

Lindenlaan
6584 AC Molenhoek

Coördinaten: 51°46'5" N   5°52'45" E
Zo snel bent u nog nooit vanuit de trein in de natuur gestapt; de treinhalte ligt namelijk letterlijk aan de rand van het uitgestrekte Mookerheide-natuurgebied. Binnen een paar seconden bent u al op weg naar de Heumense Schans. Daarna kuiert u door stille bossen naar, over en langs de hooggelegen Mookerheide waar u van de meest (soms letterlijk) adembenemende uitzichten gaat genieten. Door bosrijk en landelijk gebied wandelt u naar het prachtige Jachtslot Mookerheide. Vanwege de hoogteverschillen zitten er een paar pittige klimmetjes in deze wandeling!

Laatste versie: controleer voordat je gaat wandelen even of je de laatste versie van de routebeschrijving hebt. Het versienummer vind je rechtsonder in het kaartje.

Reacties

Geef reactie

Volg reacties
Reactie op Van der Laan
Bart van der Schagt, 22-08-2017

Die afstand is inderdaad wat groter: 300 meter. Ondanks dit verschil is hier nog nooit iemand verkeerd gelopen. Op een viersprong afslaan is wat anders dan op een vijfsprong met daar een superduidelijke aanwijzing: steil pad omhoog, dat niet op die viersprong is te vinden... Uiteraard heb ik de routebeschrijving aangepast. Bedankt voor het melden!
Prachtige wandeling maar helaas in de fout gegaan
Van der Laan, 22-08-2017

Afgelopen zondag hebben we deze mooie route door een prachtig gebied gelopen. Helaas zijn wij tussen punt 1 en 2 in de fout gegaan wat betreft de route. Na de afdaling bij huisnummer 29 en na rechtdoor te zijn gegaan bij het bordje Wandelaars en na een zijpad naar links te hebben negeerd ging het verkeerd. In de routebeschrijving staat dat er ruim 200 meter na het te negeren zijpad naar links een 5-sprong volgt waar je op het 2e pad linksaf steil omhoog moet afslaan. Deze 5-sprong ligt veel verder dan 200 meter na de eerste kruising. Wij zijn uiteindelijk bij de 2e kruising (een 4-sprong) linksaf gegaan waardoor wij verkeerd zijn gelopen. Het blijkt dus dat de genoemde 5-sprong nog verder ligt dan de ruime 200 meter na de eerste kruising. Met behulp van een boswachter zijn we weer op de goede route terechtgekomen. Verder is het Jachtslot Mookerheide helaas niet meer te bezichtigen. Er komt (of er zit al) een landwinkel waar streekproducten verkocht (gaan) worden.
Mooiste over de Mookerheide?
Frank van der Meer, 29-05-2017

Misschien wel de mooiste wandeling over de Mookerheide. Wat is het hier in één woord schitterend! Deze Groene Wissel doet niet alleen de glooiende heidevelden aan, maar duikt ook de omliggende prachtige bossen in. En doet een heus kasteel aan. Foto's en verslagje bekijken? Ga naar Frankwandelt.nl/gwmook

Toon meer

Foto's

Plaats wandelfoto
Meer wandelfoto's

Wandelen met je smartphone

beschikbaar voor smartphone
Deze wandeling is ook beschikbaar in WandelZapp

Persoonlijk archief

Bewaar deze wandeling in je persoonlijk archief.
Bewaar wandeling

Vertel een vriend

Tip een vriend over deze wandeling

Meld een foute link

Meld een foute link bij deze wandeling
Blader door wandelingen
Ga eenvoudig naar de vorige en volgende wandeling met de pijltjes. Je bladert zo door de wandelingen van jouw keuze.

Deze tip niet meer tonen
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren