Cookies

Wandelzoekpagina gebruikt verschillende soorten cookies.
Accepteer de cookies.

accepteer Social media
Facebook, Twitter en andere sociale media sites willen - voor een goede werking - weten wie je bent.

accepteer Statistieken
Wandelzoekpagina houdt met Google Analytics anoniem statistieken bij van bezoekers om de website continu te kunnen verbeteren.

accepteer Advertenties
Google toont je automatisch advertenties die - volgens Google - passen bij je surfgedrag uit het verleden.

Noodzakelijke cookies
Enkele cookies zijn noodzakelijk voor een goede werking van Wandelzoekpagina en kunnen niet uitgezet worden.

Bewaar

Zeeweg
Bloemendaal

Coördinaten: 52°23'43" N   4°35'33" E
Rondwandeling van 12 of 18 km door de Kennemerduinen, langs drie uitkijkpunten en drie duinmeertjes. De wandeling gaat door bos en over duinen, voornamelijk over zandwegen. De lange variant biedt de mogelijkheid een stukje over het Bloemendaalse strand te lopen.

Reacties

Geef reactie

Volg reacties
Genieten
Hiker Frank, 11-08-2014

Wij kunnen ons goed voorstellen dat deze wandeling tot de mooiste wandelingen van Nederland behoort. Twee weken geleden, met mooi en warm weer, deze gelopen. Heel veel fietsers naar het strand, maar eigenlijk hebben we daar geen last van gehad. Want zo snel mogelijk werden we van het fietspad afgeleid, over kleine paadjes en door kleine berkenbosjes. Ongelooflijk veel konijnen gezien, twee reeën en een vosje. De toegang tot het strand was groots, zo mooi.
Goed voor een zonnige voorjaarsdag
Kees van Vliet, 02-03-2014

Mooie afwisselende en deels ook inspannende wandeling (het zijn ook letterlijk hoogtepunten). Goed te doen met de beschrijving als je oplet; een gps-track erbij zou een extra service zijn. Op twee punten van de route was het te nat en moest een kleine omweg gezocht worden. Landschap en natuur zijn prachtig om van te genieten en tot rust te komen. Circuit Zandvoort is soms hinderlijk aanwezig.
Wandeling hoogtepunten Kennemerduinen
Joke en Rene, 05-11-2007

We hebben afgelopen weekend met veel plezier de wandeling langs de hoogtepunten van de Kennemerduinen gedaan. Alles staat keurig uitgelegd, op twee dingetjes na, dus bij deze een kleine aanvulling. Op een gegeven moment staat er in de tekst: Vlak na een omgevallen boom en een paaltje met groene, rode en gele markering ga je op driesprong van smalle paden rechtdoor. Bij de driesprong die hier wordt genoemd, kun je eigenlijk echter kiezen uit (schuin naar) links en rechts. Je moet hier links kiezen. Dit is een beetje verwarrend, omdat je als je rechts gaat het genoemde fietspad al ziet liggen. Je komt dan uiteindelijk met enig logisch nadenken ook wel weer op de route terecht, maar voor de duidelijkheid is het beter om hier links te zeggen in plaats van rechtdoor. Verder nog even over de aanlooproute vanaf sporthal Tetterode: Ga vanaf de parkeerplaats terug naar de Tetterodeweg en ga hier rechtsaf. Ga op de T-sprong rechtsaf (Brouwerskolkweg) en je komt uit op de Zeeweg. Even verderop is rechts van de Zeeweg de ingang van de Kennemerduinen. Voorbij de twee parkeerplaatsen begint de routebeschrijving. Duidelijker is: ga op de T-sprong rechtsaf (=Brouwerskolkweg) en loop door tot de rotonde. Sla hier linksaf, de Zeeweg op. Aan de overkant van de weg is even verderop de ingang van de Kennemerduinen. Na de eerste en tweede parkeerplaats begint de routebeschrijving.

Toon meer

Foto's

Plaats wandelfoto

Persoonlijk archief

Bewaar deze wandeling in je persoonlijk archief.
Bewaar wandeling

Vertel een vriend

Tip een vriend over deze wandeling

Meld een foute link

Meld een foute link bij deze wandeling
Wandelzoekpagina maakt gebruik van cookies om de website te optimaliseren